A közösségi médiában történő mindennapos aktivitás ma már elengedhetetlen része a cég marketingtevékenységének. Az eredményes és hatékony közösségi média marketinghez azonban egy részletes stratégiára van szükség, amely a vállalat céljaihoz igazodik.
Érdemes végig gondolnod, hogy a tevékenységgel mi az elsődleges célod, kiket szeretnél megszólítani és hogyan szeretnéd ezt tenni. Kiválaszthatod a céljaidat leginkább támogató platformot, majd a tartalom elkészítését követően már csak a megfelelő időpontot kell meghatároznod.
Mindez elsőre egyszerűnek hangzik, azonban elegendő időt és energiát kell ezen tényezők részletes vizsgálatára szánnod a sikeresség érdekében.
A közösségi média stratégia felépítése – célok és célcsoport
Célok tekintetében fókuszálhatsz a közösségépítésre, a márkaismertség vagy a márka iránti elköteleződés növelésére, a közvetlen bevételnövelésre vagy akár visszajelzések szerzésére egyaránt. A social media stratégia második lépése a célközönség meghatározása is lényeges lépés, hiszen tudnod kell, hogy kinek közvetítesz. Ismerned kell a szükségleteiket, a vágyaikat és elképzeléseiket ahhoz, hogy szólni tudj hozzájuk.
A tartalom struktúrája
A vizsgálatodnak köszönhetően tudni fogod, hogy milyen jellegű és milyen témájú tartalmakat ossz meg. Videós, képes vagy szöveges tartalmak? Mindegyik működőképes lehet, a lényeg azonban az értékközvetítésen van. A közösségi média felületének a kiválasztása is esszenciális. Elegendő a céged profiljának és a célcsoportodnak a legrelevánsabb platformot kiválasztanod.
Végül pedig a publikálás ideális időpontja a kérdéses. A választott nap és a napszak nagyban függ az elérni kívánt közönség viselkedésétől és fogyasztási szokásaiktól, amelyet már a korábbiakban feltérképeztél.
Egy sikeres közösségi média stratégia felállítása kiemelt fontosságú a cég életében, így ne vedd félvállról. Amennyiben nem tudod hogyan indulj el, akkor keress fel egy megbízható marketing ügynökséget, akik segítenek céljaid megvalósításában.